Zásady zdravého grilování

Přiblížil se nám čas letních radovánek a mezi ně patří i různé grilovačky a opékání klobásek nebo špekáčků. Připravují se různé pamlsky a pochutiny. Jak alespoň trochu dosáhnout toho, aby náš žaludek netrpěl a my grilovali zdravěji? Zkuste dodržovat tyto zásady správného grilování, můžeme tím mnoho ovlivnit.

  1. Zaměřte se na tuky, které nám odkapávají z jídla. Úplně nejlepší by bylo jídlo grilovat na grilu, který má odchytávací tácek na tuky, ale ten bohužel ve většině případů chybí. Pak je možnost pokrmy grilovat v alobalových miskách nebo vůbec zabalené do alobalu. Další možností je pořídit kvalitní dřevěné uhlí. Je to z toho důvodu, že rozžhavené dřevěné uhlí uvolňuje spaliny a ty se přenáší na naši lahůdku a tím ji znehodnocují. Dávejte si pozor i na tuk, který používáte do nakládání, marinád atd. Pokud použijete máslo, tak to se přepaluje a máme tu hned velký problém.
  2. Volte vhodné maso. Pamatujte, že čím více vaše pochoutka obsahuje tuku, tím více bude produkovat karcinogenů. Nemá ani cenu zdůrazňovat, že domácí maso je mnohem kvalitnější, ale ne každý tuto možnost má. Proto je lepší se zaměřit na drůbeží maso, rybu nebo maso celkově ořezat, aby zůstalo jen libové, bez kůže.
  3. Příprava masa je také velmi důležitá součást. Hospodyňkám nemusím připomínat, že maso řežeme přes vlákno, zůstane pak křehké. A pokud ho naložíme jen na pár hodin do nějaké marinády, získáme pochoutku. Odborníci tvrdí, že takto připravené maso snižuje tvorbu zdraví škodlivých látek. Pokud seženete kvalitní hovězí maso, tak to třeba ani žádnou marinádu nepotřebuje.
  4. Příprava grilu – bez toho to rozhodně nepůjde. Nejdříve gril pořádně rozpalte. Grilujeme na žhavých uhlících, ne plameni. A jen taková vychytávka, když mřížku potřete za studena olejem, nebudou se vám na ni potraviny přilepovat.

Šetřete svůj žaludek.

Ačkoliv budeme grilovat co nejšetrněji, trávicí ústrojí bude mít stejně pohotovostní režim. Nicméně můžeme ovlivnit i tuto stránku.

  1. Připravte si pořádnou porci syrové zeleniny, ve formě salátu nebo jen tak pokrájenou. Pokud máte rádi dresink, vynechte na bázi majonézy a nahraďte tvarohem nebo jogurtem
  2. Když přidáte do marinády nějaké suroviny, též ovlivníte některé faktory.
    – hořčice – zmírňuje pálení štítné žlázy a nadýmání
    – majoránka – pomáhá proti křečím
    – kurkuma – zmírní bolesti žaludku

TIP:

Plánujete grilování, ale víte, že máte občas nějaké problémy, tak jim můžete předejít. Dopřejte si nalačno sklenku šťávy aloe vera. Je bohatá na polysacharidy, draslík, fosfor, vápník, vitamín A a C. To vše na sebe váže nežádoucí látky, které se hromadí ve střevech , játrech a žlučníku. Aloe vera je výborná a dokáže ovlivnit i funkci slinivky a zvyšuje sekreci trávicích žláz. Je opravdu výborná na trávení.

 

 

 


Jak bude reklama vypadat?
-
Nechceš zde reklamu napořád jen za 50 Kč?
Zobrazit formulář pro nákup

7 thoughts on “Zásady zdravého grilování”

  1. Jo zahradní grilování to je romantika a člověk se na ní těší celou zimu. Správně a zdravě grilovat je ale umění a není to jenom o bůčku a podobných pochutinách. Grilovaná zelenina je také výborná a receptů na dobré a zdravé grilování je spousta.

  2. Tuhle jsem „narazila“ v obchodě na Kysanou smetanu na grilování – na obalu byl obrázek plamene, jako že je ochucená k masu. No – ejhle – byla to úplně normální kysaná smetana neochucená a u toho receptíky, jak různě ochutit :-). Takhle se „oblbují“ lidi a já se nachytala, hhi.

  3. Do alobalu dát maso, na to kolečka brambory, papriku, česnek, koření a pak to zabalit a dát na gril…. to je pak bašta 🙂

  4. I když se gril hlídá, někdy se stane, že je maso více „očouzené“. Někdo to má radši, někdo ne. Mám jednu starou pánev, na které už nedělám, ale na gril se hodí. Asi namítnete, že to pak není ono. Ale na pánvi maso také změkne a až ke konci ho dáte na gril. Nemusí se zpočátku tak hlídat a má pak pěknou barvu.

  5. Grilujeme maso naložené v koření a oleji, v miskách s děrovaným dnem, nebo přímo na roštu. Koupili jsme i elektrický gril (protože když se nemůžeme dočkat:-)), je rychlejší. Když se nás sejde hodně, „jedou“ oba dva, jeden na maso, druhý na zeleninu. To je potom fofr….

  6. Občas také grilujeme, ale většinou si opékáme špekáčky.
    Také si dáváme mňamku do alobalu a pečeme na kameni u ohýnku. Pak je maso výborné.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *